אין ספק שדרופשיפינג היא השיטה הקלה והפופולארית ביותר למכור באיביי, אלפי ישראלים פועלים בשיטה זאת על מנת לייצר הכנסות באיביי אך בחודשים האחרונים חלו כמה שינויים בצורת העבודה.
בדרופשיפינג למעשה אנו מוצאים מוצר זול באתר מסוים ומעלים אותו במחיר יקר יותר באיביי, ברגע שמתבצעת מכירה אנו רוכשים את המוצר מהספק ששולח אותו ישירות ללקוח שלנו, ואנו נהנים למעשה מפערי המחירים בלי שנאלצנו לקחת שום סיכון.
עד לאחרונה רוב הדרופרים היו עושים דרופשיפינג ישירות מאמזון לאיביי תוך כדי העתקה מלאה של המוצר מאמזון לאיביי, עם זאת בחודשים האחרונים איביי שינתה את האלגוריתם שלה שפגע משמעותית במי שעבד בשיטה הזאת והדרופרים נאלצו לשכלל את שיטות העבודה שלהם ולמצוא מקורות טובים יותר לדרופשיפינג.
בפוסט הזה אציג את שלושת השיטות שלנו עובדות הכי טוב בדרופ (כולל איך כן אפשר עדיין לעשות דרופשיפינג מאמזון ולהצליח) ואת היתרונות והחסרונות של כל שיטה:
דרופשיפינג מעלי אקספרס:
מציאת מוצר זול ומבוקש בעליאקספרס ומכירתו באיביי במחיר גבוה יותר היא כנראה הדרך הקלה ביותר לעשות דרופשיפינג.
ההיצע העצום של המוצרים ובעיקר המחיר הנמוך שלהם בעליאקספרס מאפשר לנו ליהנות מרווחיות גבוהה על כל עסקה (לעיתים מעל ל 100 אחוז) ומאפשרות למכור ברווח מוצר מכמעט כל נישה אפשרית.
עם זאת חשוב לדעת ששיטת העבודה הזאת – אם היא לא נעשית נכון – היא גם אחת הגורמים לסגירה של חשבונות איביי, בעיקר בגלל תקלות באספקה ואיחור משמעותי בזמני השילוח.
לכן, על מנת לא לסכן את החשבון שלכם חשוב שתבדקו את הדברים הבאים:
- למכור רק מוצרים שיש להם לפחות כמה עשרות פדבקים שרובם חיוביים
- להתעסק רק עם מוכרים שמציעים שירות שילוח epacket מה שמבטיח משלוח מהיר יותר משמעותית ללקוח (אין לעשות דרופשיפינג ממוכרים שלא שולחים ב epacket)
- להגדיר את ימי המשלוח לאיביי כ 14 יום ועוד 3 ימי טיפול.
יתרונות:
- מחירים נמוכים מאוד על רוב המוצרים מה שמאפשר לנו אחוז רווחיות גבוהה
- עליאקספרס שולחים לכמעט כל העולם ולכן ניתן למכור את המוצרים שלהם לתושבים בכל העולם וגם בזירות הלא אמריקאיות של איביי שבהן התחרות נמוכה משמעותית.
- משלוח חינם של המוצרים – ניתן לגבות באיביי שילוח סמלי ולהרוויח לכיס גם את עלות המשלוח
- מלאי אינסופי של מוצרים
- תוכנות המסייעות למצוא בקלות מוצרים מתאימים ורווחיים
חסרונות:
- זמני משלוח ארוכים יחסית לרוכש מה שיכול להרתיע רוכשים רבים
- בעליאקספרס יש הרבה ספקים לא אמינים שיכולים לגרום לכם נזק לחשבון אם לא תהיו עם יד על הדופק
- תחרות ישירה מול סינים שמוכרים את המוצרים שלהם ישירות באיביי
דרופשיפינג מאמזון – מוצרים מקבילים וייחודיים:
אמזון הוא אחד הספקים הפופולאריים והאהובים על הישראלים לדרופשיפינג לאיביי.
כיום, כמעט שלא ניתן להגיע לרווח כאשר מעתיקים מוצר מאמזון אחד לאחד לאיביי (כמו שאנו עושים במוצרים מעליאקספרס), עם זאת ניתן להרוויח יפה אם נציע באיביי הצעה ייחודית ונגרום לאיביי לחשוב שמדובר במוצר ייחודי שרק אנחנו מוכרים.
לדוגמא נניח כי אנו רואים קרם פנים שנמכר מעולה באיביי ושאנחנו מצליחים למצוא אותו במחיר זול יותר באמזון, במקרה זה – מאחר שאנו רוצים להציע מוצר ייחודי – במקום להעלות את הקרם פנים לבד לאיביי אנו נחפש באמזון מוצר משלים למוצר הנ"ל (לדוגמא קרם ידיים מאותה החברה) ונציע באנדל – שילוב של 2 מוצרים או יותר.
כלומר המוצר שנציע באיביי יהיה למעשה סט של קרם פנים + קרם ידיים, הסיכוי שעוד מישהו מציע בדיוק את אותה החבילה – קטן מאוד, מה שמאפשר לנו להציע הצעה ייחודית לרוכשים ולגרום למנוע החיפוש של איביי לקדם אותנו יותר בדפי התוצאות.
מנוע החיפוש של איביי אוהב הצעות ייחודיות ולכן המוצרים שלכם יקודמו בדפי התוצאות ויקבלו עדיפות על פני מתחרים שמעתיקים בדיוק את אותו המוצר מאמזון.
יתרונות:
- אמזון הוא ספק אמין עם כמעט אפס תקלות, מה שמבטיח עבודה חלקה ואחוז אפסי של פדבקים שליליים ובעיות של שירות לקוחות.
- אם תרשמו לתכנית הפריים של אמזון הלקוח שלכם יקבל את המוצר תוך יומיים מיום הרכישה מה שמאפשר לכם להציע זמני משלוח מהירים מאוד = יותר מכירות = לקוחות מרוצים יותר שיתנו לכם פידבקים חיוביים
- שירות לקוחות והחזרות מעולה של אמזון (הם באים לאסוף את המוצר מבית הלקוח) יאפשר לכם להתמודד בקלות עם החזרות במקרה הצורך
- מלאי ענק, ומוצרים ממותגים ואיכותיים שלא ניתן להשיג באתרים הסיניים.
חסרונות:
- שלא כמו מוצרים מעלי אקספרס לא מדובר כאן בעסק של "העתק הדבק", דרושה מעט יצירתיות על מנת להרכיב מוצרים מעניינים ולבדל את הליסט שלכם מהמתחרים.
דרופשיפינג מספק פרטי:
עבודה ישירה מול ספק תאפשר לכם להציע מוצרים בלעדיים, להרוויח עליהם יפה ולהתרחק מהתחרות העצומה שיש בעולם הדרופשיפינג.
הדרך הקלה ביותר להגיע לספק פרטי היא פשוט לחפש אתרים נישתיים (ויש מיליונים כאלו ברשת) עם דגש על אתרים שמוכרים מוצרים ייחודיים (עבודות יד, מוצרים מעוצבים, אספנים פטנטים ועוד) או אתרים שמתמחים בנישה ספציפית (בעלי חיים, גיל הזהב, גלישה וכו').
לאחר שמצאתם אתר מעניין ובדקתם שהמוצרים שבאתר לא נמכרים באיביי יש ליצור קשר עם הבעלים שלו ולהציע לו למכור עבורו את המוצרים אונליין וברגע שמתבצעת הזמנה להעביר לו את הפרטים והוא ישלח את המוצר ללקוח.
רוב בעלי האתרים ישמחו לעבוד אתכם ולהציע לכם הנחה משמעותית על המוצרים באתר כך שיתאפשר לכם להציע מחיר אטרקטיבי של המוצר באיביי (לעיתים פחות מהמחיר באתר הרשמי), לחלופין אתם יכולים להציע באיביי מחיר גבוה מהמחיר באתר ולעשות דרופשיפינג ישירות מהאתר בלי ליצור קשר עם המוכר שלו (במקרה שלא מדובר במותג גדול ומוכר מאוד).
אם אתם מתקשים עם אנגלית ובא לכם לעבוד עם ספקים בישראל תוכלו למצוא מאות יצרנים מעניינים באתרים כמו סלונה ומרמלדה מרקט ולסגור איתם עסקת דרופשיפינג – המוכרים הישראלים לרוב גם פחות מכירים את איביי כערוץ מכירה ולכן יש יותר סיכוי שהם לא מוכרים כבר באייביי.
יתרונות:
- מוצרים ייחודיים שרק אתם מוכרים – מה שיקדם אתכם במהירות בתוצאות החיפוש של איביי ויזכה אתכם "באהבה" של האלגוריתם של איביי שמעוניין בכמה שיותר מוצרים יחודיים.
- תחרות נמוכה משמעותית מהשיטות האחרות
- אפשרות לייצר חנות נישה שמתמקדת בתחום אחד ספציפי
חסרונות:
- דרוש יותר זמן על מנת למצוא ספק, ליצור איתו קשר ולסגור איתו חוזה.