המדריך המלא לקידום אתרי חנויות

כיום בעידן האינטרנטי, עסקים רבים מבינים כי משתלם לפתוח חנות באינטרנט, שכן האינטרנט נחשב למקור טוב מאוד ליצירת הזדמנויות עסקיות ולהגדלת קהל הלקוחות. כמו חנות פיזית, כך גם חנות אינטרנטית חשוב לקדם. כל מה שחשוב לדעת על קידום אתרי חנות, במאמר הבא.

קידום אתריםכלים שימושיים

קידום אתרים אורגני ניתן לבצע בעזרת הכלים והשיטות הבאות:

·         מנועי חיפוש – מרבית הכניסות של גולשים אל חנות אינטרנטית, מתבצעות על ידי מנועי החיפוש. קידום אורגני לחנות במנועי חיפוש, דורש מיומנות וידע, מכיוון שישנם עסקים רבים המתחרים על המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש.

·         רשתות חברתיות – ניתן לומר כי העלייה בפופולריות של הרשתות החברתיות, הפכה אותן לכלי קידום יעיל למדי. בעזרת פרסום החנות האינטרנטית ברשתות החברתיות, בעזרת שיתוף לינקים או שילוב של דפי נחיתה, ניתן להגביר את תנועת הגולשים אל החנות, לקבל יותר תגובות והמלצות שך גולשים וכן הלאה.

·         מאמרים מקצועיים בחנות האתר – בדומה לכניסה אל חנות פיזית, שבה חוות דעת והמלצות על המוצרים תתקבלנה בשמחה ותגביר את הסיכויים לרכישה, כך גם בחנות אינטרנטית.

·         שיתופי פעולה – כדי להגדיל את החשיפה לחנות, אחת מהדרכים המומלצות והיעילות היא יצירת שיתופי פעולה בין בעלי חנויות אחרות.

·         תגיות מטא – חשוב לשלב כותרת ותיאור המותאם לכל מוצר, בצורה מדויקת.

·         תגיות ALT לתמונות המוצרים – על מנת שימצאו את החנות גם במנועי החיפוש, חשוב לשלב תגיות ALT לכל תמונה.

·         אתר מאובטח – חשוב לדאוג כי החנות תתנהל באתר מאובטח.

תוכן ככלי שיווק

התוכן לחנות האינטרנטית הינו כלי חשוב שניתן להשתמש בו על מנת לקדם ולפרסם את החנות. יש לתת את מלוא תשומת הלב לכתיבת תוכן איכותי ומקורי ולהימנע מתוכן מועתק או משוכפל משתי סיבות עיקריות:

·         ההיבט המשפטי – העתקת תוכן מאתר אחר חושפת את המעתיק וכן את בעלי האתר לתביעה

·         פגיעה ב-SEO – האלגוריתם של גוגל לא מקדם ולא נותן במה לתכנים משוכפלים. לכן, בהעתקת תוכן בעצם מורידים את החנות לתחתית תוצאות החיפוש.

  • על מנת לכתוב בצורה נכונה ומקורית, ניתן לקבל השראה מאתרים באנגלית או מאתרים שונים בעברית. חשוב שלא להעתיק מילה במילה בשום מצב. מומלץ לשכור את שירותי איש מקצוע המתמחה בכתיבת תוכן על מנת להבטיח תוכן מקורי ואיכותי. חשוב ליצור תוכן על כל מוצר או שירות שהחנות מציעה, משום שבעזרת כתבות תוכן מקצועיות ואיכותיות, ניתן להעלות את הנראות המקצועית של החנות. כמו כן, מומלץ להיעזר באנשי מקצועי המתמחים בכתיבת תוכן בתחום שבו עוסקת החנות. לדוגמא, במידה ומדובר על קידום אתרי תיירות, מומלץ לשכור כותב תוכן המתמחה בתיירות.

תמונות ככלי שיווק

עולם התוכן הדיגיטלי עשיר וטומן בתוכו מגוון תכנים, בין היתר גם תמונות. בעלי עסקים, מקדמי אתרים מקצועיים, מעצבים גרפיים וכן אנשי שיווק, נעזרים במאגרי תמונות לטובת העבודה השוטפת.

תמונות מהוות כלי שיווקי מצוין ובלעדיהן החנויות האינטרנטיות היו נראות לא מקצועיות ולא מושכות תשומת לב. בחירה מושכלת של תמונות עושיה לעשות את ההבדל בין חנות רגילה לחנות מקצועית.

מאגרי תמונות חינמיים יש רבים וביניהם ניתן למנות את הבאים:

·         Pixabayהאתר המבוקש ביותר מבין מאגרי התמונות החינמיים, במיוחד כי הוא בעל היצע תמונות רחב בנושאים שונים, כשגולת הכותרת היא שאין צורך לתת קרדיט. מלבד יתרון זה, ניתן לבחור את גודל התמונה הרצוי.

·         Pexelsמאגר תמונות המכיל תמונות איכותיות ויצירתיות, כשניתן לחפש בצורה ממוקדת כדי למצוא תמונות רלוונטיות. התמונות שבאתר נבחרות בקפידה באמצעות העורכים, המאפשרים לגולשים להשתמש בתמונות ללא מתן קרדיט.

·         Flickr מדובר על רשת חברתית, בה ישנן תמונות של מגוון צלמים. יש לשים לב ששימוש בתמונות מאתר זה כורכה במתן קרדיט. שהורדת תמונות מאתר זה כרוכה במתן קרדיט. כמו כן, חלק מהתמונות כרוכות בתשלום ולכן אם מעוניינים בתמונות חינמיות, יש לבצע חיפוש ממוקד בתוך האתר.

·         Stocksnapאתר אידיאלי המאפשר להשתמש בתמונות לשימוש מסחרי מבלי לתת קרדיט. מלבד העובדה שניתן לראות תמונות חדשות, ניתן גם לסמן את התמונות המועדפות מבלי להוריד אותן ולחזור אליהן מאוחר יותר.

אאסתטיקה ונראות בתוכן – 

עעל מנת שהפרסום יהיה אופטימאלי מבחינת ביצוע ולא תפספסו גולשים או לקוחות פוטנציאליים על הגשה לקויה, חשוב להקפיד על נראות התוכן. בין אם מדובר על עיצוב תוכן, בחירת התמונות כפי שתואר לעיל או חלוקה לפסקאות ורשימות, כל אלמנט בעיצוב התוכן יכול להשפיע.

ומה לגבי קישורים? כאשר תכניסו קישורים הן לפרסומות שלכם בסושיאל מדיה, והן לאתרים, כדאי להשתמש בקישורים מקוצרים. שיטוט קצר באינטרנט ובהמלצות של משווקים מנוסים יכווינו אתכם לרשימות של כלים לביצוע קיצור קישורים בצורה אסתטית ונעימה, שלא תכביד על הפרסומים שלכם ותגדיל יחדס הקלקה.

 

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אימוץ מינימליזם עם מחסן להשכרה

בעולם עמוס בחומרנות ועודף מוצרים, מושג המינימליזם זכה לפופולריות עצומה. המאמר בוחן כיצד מחסן להשכרה יכול לסייע באימוץ אורח חיים מינימליסטי על ידי מתן פתרון