כתיבת בלוג מהווה דרך חיים מקדמת

כתיבת בלוג

רבים מבלבלים בין כתיבת בלוג לבין כתיבתם של מאמרים. למעשה אם נהיה כנים אין הבדל משמעותי בין השניים אלה בעיקר בסגנון וברמת הכתיבה. כידוע כתיבת מאמרים לאתרים מהווה אמצעי מרכזי לקידום אתרים. מאמרים משמשים גם כאמצעי להפצת לינקים חיצוניים (Outbound Links) באתרים משלימים. המאמרים מאופיינים בכתיבה אינפורמטיבית התורמת לגולש, משולבת מילות מפתח ומעודדת קריאה. אז מה בעניין תכני בלוג?

כתיבת בלוג מזווית אישית

בלוג זה בעצם יומן דיגיטאלי הנכתב מזווית אישית. הבלוג מהווה אמצעי מצוין ליצירת קהל קוראים קבוע וזאת באמצעות אלמנטים אנושיים חזקים השזורים בטקסט היוצרים תחושת סולידריות.

ניתן לאכלס בלוג אצלכם באתר האישי או העסקי וכן במקומות המארחים בלוגים כמו, תפוז או בלוגר.

בבלוג ניתן למצוא כל סוג של תוכן משווקי, אינפורמטיבי ואף שירה. תכני הבלוג נגזרים ממטרת הבלוג. זה יכול להיות בלוג אישי של אמן, או בלוג מסחרי של חברה. יש גם בלוגים רבים העוסקים בתחביבים ומקדמים את הידע הפנימי בין העוקבים. קיימים בלוגים רבים שעוסקים במטרות חברתיות או פוליטיות וכו'. בכתבה זאת נתמקד בבלוגים מסחריים בלבד.

כותבים בלוג לצרכי קידום עסקי

מטרת בלוג מסחרי הינה לקדם מוצר או שירות. בנוסף, קיימים בלוגים מסחריים שתכליתם שימור לקוחות וכמובן קידום. לכן, בכל אתר ראוי לשמו נמצא אזור בלוג המתעדכן תדיר. קיימים גם בלוגים בדפי פייסבוק ובמדיות חברתיות נוספות. אך בדרך כלל רצוי לחבר את הבלוג שבאתר לרשתות אלה באמצעות שיתוף.

כתיבת בלוג מסחרי הינה כתיבה אינפורמטיבית המטובלת באלמנטים שיווקיים רכים והכל כאמור מזווית אישית. אופי הכתיבה והתכנים נקבעים על פי מטרת הבלוג וסגנונו האישי של הכותב. למרות שבדרך כלל נמצא בבלוגים אלה תכנים העוסקים ביתרונות מוצרים ושירותים אין מן הנמנע להכניס אלמנטים אחרים המשלימים את התמונה. נכון במיוחד הדבר כשמדובר בשירותים אנושיים כמו מאמן אישי. מאמנים אישיים רבים ישמחו לספר על חוויות מעצימות שחוו, על תובנות חדשות, על מה שמציק להם ומה היו רוצים להשיג.

לא כל הבלוגים מותאמים לחפירה פנימית ובאתרים על סירים אולי עדיף לדבר על בישול. אהבה לבישול היא מדבקת ואת זה תראו מהר מאד בטראפיק ובתגובות. באתרי אופניים, ניתן לדבר על טיולים ובאתרי ציוד לתינוקות.. טוב הרעיון ברור.

כותבים ונהנים

לכתוב בלוג זה כיף ואם לא, אז אולי עדיף לוותר. הכתיבה נעשית בגובה העיניים אל חברים או קהל מדומיין. איך עושים זאת? בדיוק כמו שמדברים לחברים.

  • אני מדבר עלי – בשונה מכתיבה שיווקית סטנדרטית בא מדברים את הלקוח, הרי בבלוג לגיטימי לדבר על עצמינו, או גוף ראשון יחיד "אני".
  • אני מדבר עלינו – כתיבה בגוף ראשון רבים "אנחנו" מאד אפקטיבית עבור תחושת הביחד. "אנחנו מאמינים ש…". יתרון נוסף להטיה לשונית זאת נמצא במגדר, זכר ונקבה אינם תופסים בגוף זה.
  • אני מדבר אליכם – גוף שני רבים "אתם", מאד שימושי בכתיבה מכירתית וצריך להיזהר קצת עם זה עם כתיבת בלוג. זה יוצר תחושת ריחוק קל ויש בעיה מגדרית קלה.
  • גוף זה – מאמרים רבים ובמיוחד מאמרי "טראש" נכתבים בגוף שלישי וגרוע מכך ב it. "אצל א.א. הובלות ניתן למצוא מציאות שאנשים נוטשים ובחינם". עדיף לומר "אתם מוזמנים לבקר ולאסוף לכם פריטים נטושים".

בנוסף לכך חשוב שהתכנים יהיו ייחודיים, ראשוניים, מקוריים ומעניינים. אין טעם ללעוס את מה שכבר נאמר, אלה אם כן יש לכם משהו חדש להגיד בנושא ואם לא חדש אז לפחות אישי. זה יכול להיות הומור, כעס לוהט או כל זווית מרעננת על הנושא שיכולה לסחוף איתה את העוקבים שלכם.

בשביל קשר צריך זמן והתמדה

כתיבת בלוג הינה דרך חיים ונעשית שלא על מנת להפסיק. את הפוסטים כותבים באופן קבוע ומפיצים את הבשורה לכל דורש דרך הרשתות החברתיות. חשוב לשמור על קשר חם עם המגיבים ולהתייחס אליהם. לוקח זמן עד שבלוג טוב מבשיל וצובר תאוצה, אז קחו את הזמן, תמזגו לכם כוס יין טובה ותתחילו לכתוב. בהצלחה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אימוץ מינימליזם עם מחסן להשכרה

בעולם עמוס בחומרנות ועודף מוצרים, מושג המינימליזם זכה לפופולריות עצומה. המאמר בוחן כיצד מחסן להשכרה יכול לסייע באימוץ אורח חיים מינימליסטי על ידי מתן פתרון

אדריכליות: חלוצות החדשנות

הפוסט בבלוג בוחן את החדשנות בעולם האדריכלות, תוך התמקדות בנקודות המבט הייחודיות והרעננות שהביאו לתחום נשים אדריכליות. נציין גם את CONCEPTDUE, סטודיו לאדריכלות בוטיק, על