חופשה בירושלים בחורף וביקור במקומות כולל אטרקציות

הקור החורפי של ירושלים ייחודי ומזכיר חווית חו"ל במדינה אירופית וקרה, ושזה לא מרתיע אתכם, כי יש מגוון מקומות לבקר ואטרקציות שאפשר לעשות גם בימים קרירים וגשומים.


אז שימו מעיל, אל תשכחו מטריה ובואו נצא לסיור חורפי ברחבי העיר.

חופשה חורפית בירושלים

ירושלים היא מבין הערים התיירותיות ביותר וסוחפת אלייה תיירות בינלאומית ומקומית במהלך כל חודשי השנה. באופן טבעי תנועת התיירות פוחתת יחסית במהלך חודשי החורף, אבל ממש יחסית ולא באופן גורף במיוחד, בכל זאת אנחנו מדברים על העיר המוכרת והיחודיית ביותר בעולם, אך בהתאם לחודשי החורף מחירי חופשות עלולים לצנוח מעט ולאפשר לינה בירושלים במחירים אטרקטיבים במיוחד.

אחת הדרכים ליהנות מחופשה ירושלמית במחירים נוחים היא לינה באכסניות או הוסטלים בירושלים שמציעים סגנון אירוח קליל ובקרבה למקומות אטרקטיבים ומרכזיים, כמה מרכזי? תוכלו אף למצוא הוסטל לאפשרות של לינה ליד הכותל.

יש מי שבוחרים לטייל דווקא בחורף
 גם בימים בהירים ויפים החורף בירושלים ידוע בקור ירושלמי שנוגע עד העצמות, ואם בחרתם לטייל בכמה נקודות תצפית מרהיבות ברחבי העיר או לצאת לטיול רגלי בסמטאות העיר ומסביב לה, עשו זאת לבושים היטב.

אז איפה תוכלו לטייל ועל אילו נקודות תצפית לא מוותרים?

מעוניינים להקל על עצמכם ולעשות את הטיול על איזריידר שייקח אתכם למספר מקומות אטרקטיבים?

צאו ישירות מההוסטל שלכם בפוסט הוסטל ירושלים, ותוכלו לצאת לסיור מהנה וביטחותי עם חברת סמארט טור שמספקת סיורי איזיריידר בשעות שונות במהלך היום ואף סיורי לילה בתיאום מראש.

האיזי ריידר יביא אתכם למגוון מקומות תוך זמן קצר, כך שאם הביקור שלכם בעיר כולל לינה בירושלים או לא, הסיור לוקח בין שעה וחצי ומבטיח חוויה חוויתית ומספקת. כולל את מתחם התחנה הראשונה, חומות העיר, הרובע הנוצרי, סמטאות עתיקות, מגדל דוד ותצפיות מרהיבות על העיר כולה.

ואם בא לכם דווקא להישאר בפנים במקום חמים ונעים, אולי זה בדיוק הזמן לקצת תרבות

כך או כך החורף מפתה להישאר במקומות חמימים וסגורים, ובטח אם לפתע קרה שבמהלך החופשה שלכם בעיר יורדים גשמים, אל תתבאסו, קפצו למוזיאונים מרשימים שממש כדאי לבקר בהם ואולי אפילו תודו לגשם שעזר לכם לספוג קצת תרבות.

מוזיאון ישראל, מוזיאון המדע ירושלים, מוזיאון הטבע, מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון רוקפלר לאריכאולוגיה, מוזיאון על התפר הם רק חלק ממגוון מוזיאנים שמציגים תרבות, מורשת, היסטוריה ואומנות, חלק מהמוזיאנים אף בעלי תערוכות משתנות ומתעדכנות. בירושלים ישנם כיותר מ-60 מוזיאונים בכל רחבי העיר.

תצפיות בירושלים

אחד היתרונות בחורף הישראלי הוא השמיים הבהירים שלא מתביישים להופיע גם בחורף, אומנם השמש לא חמימה במיוחד אבל מה שבטוח תזכו באויר נקי, מרענן ללא אובך וויזואליות יפייפה ומרהיבה של העיר.

ישנן מספר נקודות תצפית שוות בירושלים שיספקו לכם גם טיולון קטן וגם מראה יוצא דופן על העיר וחומותיה.

·        תצפית הר זיתים (תצפית רחבעם)- התצפית מספקת נוף ירושלמי עתיק על הר הבית, עיר דוד, בית הכנסת החורבה והר ציון עם כנסיית דורמיציון. התצפית ללא תשלום והגעה אלייה היא עלייה תלולה במשך 15 דק' ואולי קצת יותר, תלוי בכם, אפשר ורצוי להגיע גם במונית.

·        תצפית מגדל דוד- גולת הכותרת של מוזיאון מגדל דוד היא התצפית המפורסמת והעתיקה. תצפית מלאה בקשתות ובאבנים ירושלמיות ועתיקות, כולל תצפית ביניים על חצר המצודה כשלמעלה תחכה לכם תצפית ייחודית, מרהיבה ועוצרת נשימה, של 360 מעלות על ירושלים העתיקה והחדשה ממזרח ועד מערב העיר. הכניסה היא דרך המוזיאון ובתשלום.

·        טיילת חומות ירושלים- טיילת חוויתית ומשחקית, תוכלו לבחור את המסלול הדרומי שיקח אתכם לכיוון הרובע היהודי ושער האשפות שמוביל לכותל ותצפית לעבר משכנות שאננים.

המסלול הצפוני של הטיילת יוביל אתכם אל שער האריות ומספק תצפית על הרובע המוסלמי והרובע הנוצרי. הכניסה לתצפית היא בתשלום ותקפה ליומיים, כך שתוכלו ליהנות משניי המקטעים של הטיילת ללא לחץ.

·        טיילת ארמון הנציב- טיילת יפייפה ושופעת בטבע ירושלמי, לכל אורכה מספקת תצפית אל עבר נופי העיר העתיקה וההרים מסביבה. בסופה של הטיילת תגיעו אל ארמון הנציב שבימי המנדט הבריטי שימש כבית מגורים ולשכה של הנציב העליון הבריטי. כיום המבנה משמש כמטה ארגון הפיקוח על הפסקת אש של האומות המאוחדות. הטיילת ללא תשלום ובעלת נגישות לעגלות ונכים.

·        תצפית גג "אש התורה"- ברוח יהודית במיוחד, תצפית אש התורה נמצאת ברובע היהודי ומספקת תצפית ישירה על הר הבית והרחבה של הכותל. מה עוד? תמצאו גם דגם מרשים של בית המקדש כפי שאולי היה נראה לפניי 2000 שנה.

·        מגדל הפעמונים של ימק"א- המגדל נמצא בלב העיר ומשקיף על חלקייה העתיקים והחדשים של העיר, תצפית שלא כדאי לפספס.

 

ומה אוכלים?

אל תוותרו על הסמל החורפי והמושלם שיחמם את הגוף ואת הנפש, אנחנו כמובן מתכוונים לסחלב חם עם פיסטוקים וקוקוס. תוכלו למצוא בכל מקום במהלך טיולים רגליים ברחבי העיר, בין הסמטאות ובשוק מחנה יהודה.

מגוון מסעדות יציעו מנות חורפיות שוות ומחממות, כולל נזידים ומרקים. אם ממש בא לכם להיות ספציפיים, קפצו למרקייה שבטוח תפנק אתכם במרק עשיר ומחמם.
 

לעוד פרטים על לינה מפנקת בעלות מפתיעה, מוזמנםי להיכנס לאתר של הפוסט הוסטל – The Posy Hostel Jerusalem

חורף ירושלמי חמים ונעים!

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אימוץ מינימליזם עם מחסן להשכרה

בעולם עמוס בחומרנות ועודף מוצרים, מושג המינימליזם זכה לפופולריות עצומה. המאמר בוחן כיצד מחסן להשכרה יכול לסייע באימוץ אורח חיים מינימליסטי על ידי מתן פתרון

אדריכליות: חלוצות החדשנות

הפוסט בבלוג בוחן את החדשנות בעולם האדריכלות, תוך התמקדות בנקודות המבט הייחודיות והרעננות שהביאו לתחום נשים אדריכליות. נציין גם את CONCEPTDUE, סטודיו לאדריכלות בוטיק, על