עיצוב נשי או גברי?

עיצוב נשי, ללא שום קשר להבחנה המגדרית, מתאפיין מאידך באווירה יותר רכה ועגולה, עושה שימוש בצבעים יותר שמחים ומגוונים ומתכתב עם מנהגים מסורתיים וטקסטיל שבטי. לעתים ההעדפה לעיצוב נשי או גברי תהייה פועל יוצא של אפיון קהל היעד, אופן שיווק המוצר או השירות ומיתוג החברה. המחשבה שעומדת בבסיס עיצוב חנויות היא להגיע לעולם מסוים שיוכל לעטוף ולהשלים את המוצר ואופן קיומו. אולם לעתים קרובות לא יהיה זה הולם לסנכרן בין אופייה של החנות לאופי המוצר שהיא מקדמת ומפיצה.

ניגודים ליצירת עניין וייחודיות

יתכן כי עיצוב חנויות גס דווקא בעל אופי טבעי ומחוספס יחסית יתאים יותר למוצרים טהורים ואסתטיים ואף יוכל להעצימם. כמו כן חומרי עם גוון מונוכרומטי וקר יוכלו לעתים לשמש כרקע הרבה יותר מתוחכם ומתאים למוצרים בעלי עיצוב מנוגד ועל ידי כך יעצימו אותם. בדרך כלל וכפי שמקובל לחשוב ניגודים הם אלו אשר ביכולתם לייצר שילובים מרתקים, מעניינים ולעתים גם פורצי דרך של ממש. נתונים אלו נושאים בחשיבות עליונה בכל הנוגע להרחבת מעגל הלקוחות הקיים של החנות.

שימוש בחומרים ממוחזרים

בעשר השנים האחרונות אנו עדים למגמה ירוקה שדוגלת בחזרה אל המקורות והשורשים הטבעיים. שימוש בחומרים ממוחזרים מאפיין גישות אלו. כך למשל נעשה שימוש בעץ ממוחזר ממשטחי משא משומשים, חוטי ברזל, צינורות אינסטלציה ישנים מברזל, שאריות ממפעלים וכיוצא באלו. ישנם ברחוב לא מעט חומרי גלם טובים לעבודה ולעיצוב ועם מעט מחשבה יצירתית ניתן לתת להם ערך מוסף במקום החדש.