נהיגה בשכרות – למה אסור לנהוג בשכרות?

נהיגה בשכרות

כאשר אנחנו לוקחים מפתחות של כלי רכב ועולים על הכביש יש לנו אחריות. לכל נהג בכביש יש אחריות לנהוג בצורה זהירה ולא לסכן את הנוסעים והנהגים האחרים בדרך. נהיגה תחת שכרות היא עבירה חמורה על החוק והיא מהווה פעולה שמסכנת את המשתמשים האחרים בדרך. למה בעצם אסור לנהוג בשכרות? משקאות אלכוהוליים משבשים את כישור הדעת שלנו. משקאות אלו יכולים לערפל את המחשבה שלנו ולשבש את תהליך קבלת ההחלטות שלנו. כאשר אנחנו נוהגים בשכרות אנחנו לוקחים סיכון שלא נהיה מספיק בשליטה או מספיק ערניים בשביל לנהוג בצורה זהירה ובטוחה.

נהיגה בשכרות וסיכון חיי אדם

נהיגה בשכרות יכולה לסכן מאוד חיי אדם. פעמים רבות נהגים שנהגו תחת השפעת אלכוהול מעורבים בתאונות דרכים קלות וקשות. אחוז גבוה מאוד מתאונות הדרכים הקטלניות בארץ ובעולם נגרמות כתוצאה מהתנהגות מסוכנת ולא אחראית של נהגים שיכורים. נהג שנוהג לאחר שהוא שתה בירה, יין או כל משקה משכר אחר יכול לסכן מאוד את עצמו ואת כל מי שהוא מסיע. האלכוהול משפיע על המוח במגוון דרכים והוא יכול לגרום לנו להתנהג בצורה פזיזה או אימפולסיבית יותר. כך למשל בגלל השכרות נהגים רבים לא עוצרים בתמרור עצור או ברמזור אדום והם לא מקפידים לתת זכות קדימה. נהגים רבים גם נוסעים במהירות מופרזת כאשר לאחר שהם שתו אלכוהול מעל הכמות המותרת. בעקבות שתיית האלכוהול נהגים רבים מעורבים בתאונות דרכים שיכולות להיות מאוד מסוכנות ולהסתיים אף באובדן של חיי אדם.

נהיגה בשכרות – מה עלינו לעשות אם נתפסנו נוהגים תחת שכרות?

נהיגה בשכרות היא בהחלט מעשה שעלינו להימנע ממנו. במקרה בו נהגנו בשכרות ונתפסנו עושים זאת על ידי המשטרה עלינו לפנות כמה שיותר מהר לעורך דין לענייני תעבורה. עורך דין אשר מתמחה בדיני תעבורה יוכל לסייע לנו לקבל עסקת טיעון מטיבה. העונש על נהיגה בשכרות יכול להיות שלילת רישיון למספר רב של חודשים או אפילו עונש מאסר. מידת העונש שלנו והגובה שלו נקבעים בין השאר לפי כמות האלכוהול שהייתה בדם שלנו וגם מעורבות בתאונת דרכים יכולה להשפיע על העונש. אם אנחנו עשינו טעות חמורה ונהגנו תחת השפעת אלכוהול ואף תפסו אותנו אנחנו חייבים להוכיח לבית המשפט שלא נעשה זאת שוב. במקרים מסוימים של הצטברות עבירות (כמו למשל דוחו מהירות או דוחות של אי ציות לחוקי התנועה) אנחנו עלולים לקבל עונש מאסר על תנאי.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אימוץ מינימליזם עם מחסן להשכרה

בעולם עמוס בחומרנות ועודף מוצרים, מושג המינימליזם זכה לפופולריות עצומה. המאמר בוחן כיצד מחסן להשכרה יכול לסייע באימוץ אורח חיים מינימליסטי על ידי מתן פתרון

אדריכליות: חלוצות החדשנות

הפוסט בבלוג בוחן את החדשנות בעולם האדריכלות, תוך התמקדות בנקודות המבט הייחודיות והרעננות שהביאו לתחום נשים אדריכליות. נציין גם את CONCEPTDUE, סטודיו לאדריכלות בוטיק, על