הוצאה של היתר בנייה לבנייה חריגה או תוספת בנייה, עם חברה מקצועית

הגיע הזמן לסגור את המרפסת? לארגן את כל הכלים במחסן חדש בחצר? או סוף סוף לגדר את השטח? לכל תוספות בנייה אלו ועוד תוספות רבות ודומות תתצטרכו היתר בנייה בתהליך מקוצר, מה זה אומר? ולמה כדאי לכם לעשות את זה עם חברה מקצועית?

מלבד הוצאת היתר בנייה הניתן עבור בניית מבנה חדש מהיסוד, גם בנייה חריגה ותוספות בנייה מחייבות היתר בנייה.

בין אתם מעוניינים בתוספות בנייה מינוריות כמו בניית גדר או מחסן, או תוספות בנייה מורכבות יותר כמו תוספת מרפסת או הרחבת מבנה קיים תצטרכו היתר בנייה.

מה היא תוספת בנייה?

תוספות בנייה כשמן הן, הן תוספות של שטח בנוי ונלוות למבנים ושטחים קיימים, לצד קיום תנאי חוזה החכירה של המבנה/שטח והרשות, ובהתאם לחוק התכנון והבנייה.

היכן מקבלים היתר בנייה עבור תוספות בנייה ובנייה חריגה?

בדיוק כמו הוצאת היתר בנייה עבור מבנה חדש לגמרי מהיסוד, גם היתר בנייה עבור תוספות בנייה מתקבל ע"י הוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית, בה הנכס נמצא בתחומה.

אילו תוספות בנייה מחייבות הוצאת היתר בנייה?

על פי חוק תכנון ובנייה, יש צורך בהיתר בנייה עבור כל אחד מהמקרים הבאים.

·        שינוי בשטחים חיצונים כגון: בניית גדר, בניית מחסן, בניית פרגולה, תוספת גג סולארי, שביל גישה לנכים וכד'.

·        שינוי בקירות החיצוניים של מבנה קיים כמו בניית מרפסת, סגירת מרפסת, חלון חדש בקיר חיצוני, בניית ממ"ד, הרחבה של בית פרטי וכד'.

·        בנייה של מבנה חדש בשטח קיים.

·        הרס של מבנה קיים ובנייה שלו מחדש.

כמה זמן לוקח להוציא היתר בנייה לתוספות בנייה ובנייה חריגה?

היתרי בנייה עבור תוספות בנייה ובנייה חריגה הם למעשה היתרים המתבצעים בתהליך מקוצר בהתאם לחוק התכנון והבניה (תיקון 101), אומנם הבקשה תערך ותוגש באופן דומה להגשת היתר בניה רגיל, אך הוועדה המקומית תיבחן את הבקשה ותדון לגבייה בהליך מקוצר יותר.

בנוסף, החל מאוקטובר 2022 התהליך התקצר ונעשה קל אף יותר לאחר שמטה תכנון התכנון הלאומי ומינהל תכנון ובנייה איפשרו את 'רפורמת הרישוי העצמי'. על פי רפורמה זו ניתנת סמכות גם לאדריכלים מורשים להנפיק היתרי בנייה עבור תוספות בנייה ובנייה חריגה.

משמעות הרפורמה היא שמשך קליטת הבקשה ובדיקת הבקשה מתקצרים משמעותית, עד ל-6 חודשים בלבד לקבלת היתר בנייה לשינויים ותוספות בנייה הנכללים בקטגוריית ההליך המקוצר.

מה קורה במידה והבקשה נדחית?

ניתן להגיש ערעור עד 30 יום מרגע דחיית הבקשה.

חשוב לדעת גם כי ישנם מקרים ובהם הבקשה מתקבלת וההיתר ניתן בתנאים מסויימים, למשל שינויים בחומרי הגלם, שינויי במידות וכד'.

לכמה זמן היתר הבנייה תקף?

היתר בנייה עבור בנייה חריגה ותוספות בנייה תקף עד 45 יום וניתן לחדש אותו עד פעם אחת בלבד באישור מהנדס הוועדה.

הוצאת היתר בנייה עם חברה מקצועית

תהליך הוצאת ההיתר הוא תהליך מורכב שבהחלט תוכלו לעשות זאת לבד, אך מכיוון שמדובר בהליך בירוקרטי ארוך ובעל דרישות קפדניות למדי, אנשים רבים מוצאים כי כדאי לעשות זאת בליווי חברה מקצועית, על מנת לא ליפול בין הכיסאות עם נתונים או מסמכים חסרים, חוסר בחתימות כל בעלי המקצוע, חומרי גלם לא מורשים וכד'.

אי עמידה בדרישות ובתנאים של הוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית תגרום לעיכוב רב וזמן ממושך יותר עד לקבלת אישור בנייה.

הוצאת היתר בנייה עם חברה מקצועית תסייע לכם בזירוז ההליך, שהרי חברה מקצועית יודעת לבצע את הבקשה מתחילתה ועד סופה מבלי לדלג על שלבים ופרמטרים הכרחים עד לקבלת אישור היתר בנייה סופי.

כן, גם בהליך מקוצר רצוי להיעזר בליווי מקצועי ע"י חברה מקצועית או אדריכל מורשה, שהרי ההליך המקוצר, על אף היותו קצר בתהליך קליטתו במערכת ובחינתו בוועדה, הוא עדיין בעל מאפיינים דומה באופן הגשתו.

 

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

אימוץ מינימליזם עם מחסן להשכרה

בעולם עמוס בחומרנות ועודף מוצרים, מושג המינימליזם זכה לפופולריות עצומה. המאמר בוחן כיצד מחסן להשכרה יכול לסייע באימוץ אורח חיים מינימליסטי על ידי מתן פתרון

אדריכליות: חלוצות החדשנות

הפוסט בבלוג בוחן את החדשנות בעולם האדריכלות, תוך התמקדות בנקודות המבט הייחודיות והרעננות שהביאו לתחום נשים אדריכליות. נציין גם את CONCEPTDUE, סטודיו לאדריכלות בוטיק, על