מבוא: מתודולוגיית ה-Lean ומדוע זה עובד
מתודולוגיית ה-Lean היא דרך חדשנית ויעילה לפתוח עסק שהוכח כעובד. הוא פותח על ידי אריק ריס בתחילת שנות ה-2000 ומאז היא הייתה המתודולוגיה הפופולרית ביותר עבור סטארט-אפים.
מתודולוגיית ה-Lean מבוססת על מערכת עקרונות המגובים במחקר וניסויים מדעיים. עקרונות אלה אינם רק כמה קווים מנחים, אלא נוהגים לפיהם כחוקים נוקשים, מה שעוזר ליזמים לקבל גישה מובנית יותר לעסק שלהם.
יזמות היא לא רק הקמת חברה. יש לזה הרבה היבטים, ואחד החשובים ביותר הוא להיות רזה.
יזמות היא לא רק הקמת חברה. זוהי דרך חשיבה ועבודה שניתן ליישם בכל תחום, כולל סטארטאפים וחברות מבוססות. מתודולוגיית ה-Lean Startup זכתה להצלחה גדולה בעמק הסיליקון, שם פותחה לראשונה. ניתן ליישם מתודולוגיית Lean בכל תחום, כולל סטארטאפים וחברות מבוססות, אבל מה זה אומר?
המילה "רזה" באה מהמילה היפנית ל"יעיל". זו גישה שממזערת בזבוז על ידי התמקדות במה שעובד ולא במה שעשוי לעבוד מתישהו.
מתודולוגיית Lean מבוססת על חמישה עקרונות: 1) בנה-מדוד-למד 2) חשיבה יזמית 3) אימות לקוח 4) למידה מאומתת 5) ציר או התמדה 6) ניסוי מתמיד
מחזור הבנייה-מדוד-למד נמצא בלב
תהליך גילוי לקוחות ואימות לקוח
תהליך גילוי הלקוחות הוא השלב הראשון ביזמות עסקית. התהליך נעשה לרוב על ידי איסוף מידע על הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים. זה נעשה על ידי ביצוע מחקר של השוק, דיבור עם אנשים וביצוע תצפיות.
תהליך אימות הלקוח הוא חלק מכריע ביזמות עסקית. זה עוזר ליזמים לאמת הנחות לגבי הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלהם. תהליך זה יכול להיעשות באמצעות סקרים, ראיונות או תצפיות.
תהליך גילוי הלקוחות הרזה הוא גישה ממוקדת לקוח שיכולה לעזור לסטארט-אפים להימנע מבזבוז זמן ומשאבים על לקוחות לא רווחיים. זה כרוך באימות הלקוחות הפוטנציאליים לפני שיוצרים איתם קשר.
אימות הלקוח הפוטנציאלי חשוב כי זה יעזור לך להבין את הצרכים והדרישות שלו. זה יהפוך את הסטארט-אפ שלכם ליותר יעיל ואפקטיבי בטווח הארוך.
ראשית, עליך לאמת את התקציב, הבעיה, הענף, גודל החברה והיעדים שלהם. לאחר אימות הפרטים הללו לגביהם, עליך ליצור עבורם הזדמנות לקנות את המוצר או השירות שלך.
בניית מסגרת לעומת קנייה בתחילת הדרך
הצעד הראשון לעסק מצליח הוא להבין את השוק. השלב השני הוא לזהות פער באותו שוק ולמלא אותו. ניתן לעשות זאת על ידי בניית מסגרת משלך או על ידי רכישת מסגרת קיימת.
בניית מסגרת מאפס גוזלת זמן ודורשת משאבים רבים, אך היא תעניק לך שליטה מלאה על המוצר והתוכן. רכישת מסגרת קיימת פירושה שלא תצטרך להשקיע זמן בבנייתה, אך תהיה לך פחות שליטה על המוצר עצמו.
אם אתם מחפשים לבנות מוצר, עדיף להתחיל עם מסגרת שבה תוכלו להשתמש בתור עמוד השדרה של המוצר שלכם. זה יחסוך לך זמן וכסף בטווח הארוך.
לדוגמה, אם אתה בונה אפליקציה, עדיף להתחיל עם מסגרת כמו React Native או Flutter שיכולה לשמש גם ל-iOS וגם לאנדרואיד. זה יחסוך לך זמן וכסף בטווח הארוך מכיוון שלא תצטרך לפתח מחדש את האפליקציה שלך לפלטפורמות אחרות.
כיצד לנהל את הסיכון של פתיחת עסק
יזם עסקי הוא אדם שיש לו את היכולת לזהות, ליצור ולנהל עסק חדש.
הסיכון בפתיחת עסק גבוה. ישנם גורמים רבים שיכולים להשפיע על הצלחת החברה שלך.
ישנן דרכים רבות להפחית את הסיכון לפתיחת עסק. הצעד הראשון הוא לנתח את השוק שלך ולוודא שהוא בר קיימא עבור מה שאתה רוצה לעשות. אתה גם צריך להסתכל על המתחרים שלך ולוודא שאין כבר חברה מבוססת במרחב השוק הזה.
דרך נוספת להפחית סיכונים היא על ידי מחקר על כמה כסף תצטרך עבור עלויות הקמה, עלויות שוטפות ועלויות שיווק לפני שתנקוט בצעדים לקראת הקמת חברה משלך. זה ייתן לך מושג כמה הון תצטרך לפני שתחליט אם המיזם הזה שווה את זה בשבילך או לא.
שיווק את הסטארט-אפ שלך ב-2020 ואילך
שיווק הוא חלק קריטי בכל עסק, וככל שהעולם הופך לדיגיטלי יותר, זה רק יהפוך נכון יותר. בשנת 2020 ואילך, מסעות פרסום שיווקיים יצטרכו להיות יצירתיים וממוקדים אפילו יותר מאי פעם.
בשנת 2020 ואילך, מסעות פרסום שיווקיים יצטרכו להיות יצירתיים וממוקדים אפילו יותר מאי פעם. הסיבה לכך היא שאנשים נעשים הרבה יותר חכמים לגבי המסרים שהם רוצים לראות בחייהם. הם גם משתפרים בחסימת תוכן שלא מעניין אותם. קמפיינים שיווקיים של העתיד יצטרכו להיות מותאמים אישית, אינטראקטיביים, בזמן ורלוונטיים לתחומי העניין שלהם כדי שתהיה להם כל תקווה להיראות או לשמוע.
זהו המדריך לשיווק סטארט-אפים 2020, שיווק דיגיטלי לסטארט-אפים 2020 ואילך. מדריך זה עוזר לך להבין אילו אסטרטגיות שיווק הן היעילות ביותר בסביבת הסטארט-אפ הנוכחית, וכיצד להשתמש בהן.
במדריך זה, נחקור את הנושאים הבאים:
– החשיבות של SEO בשיווק סטארטאפ
– מדוע סטארטאפים צריכים להתמקד בשיווק תוכן
– כיצד להשתמש בשיווק משפיענים
– איך סטארטאפים יכולים להפוך את המוצרים שלהם לוויראליים
– מהן כמה מאסטרטגיות השיווק הדיגיטלי היעילות ביותר עבור סטארט-אפים בשנת 2020?